close עדכונים bell

פיג'ו PEUGEOT 5008 במבחן דרכים

מבחני רכב

טל אבן ו 2025-11-18

פיג'ו PEUGEOT 5008 פיג'ו PEUGEOT 5008. צילום תמונות: טל אבן

רכב 7 המושבים של היצרן הצרפתי עודכן בעיצובו החיצוני והפנימי, נוסף למנוע הבנזין תגבור חשמלי קל (מיילד הייבריד), וכעת הוא מציע תא נוסעים איכותי, מיוחד ופרקטי יותר למשפחה.

לפניכם מבחן דרכים במחיצתו.

 

פיג'ו PEUGEOT 5008 – רקע

ה-5008, דגם 7 המושבים של פיג'ו, נראה כמו גרסה גדולה ומרובת מושבים של דגם ה-3008. הדגם החל את דרכו בשנת 2009 כרכב MPV – וואן נוסעים, והחל משנת 2017 הפך לרכב פנאי SUV עם מראה מסוקס יותר. בהיצע היתה גם אפשרות ל-5 מושבים בלבד.

הדור העכשווי, השלישי, הושק במהלך 2024, הוא מציג עדכוני עיצוב חיצוניים המשמרים את המראה של רכב פנאי, פנים הרכב איכותי, מיוחד במראהו ודומה עד זהה לזה הקיים אצל האח הקטן החדש – ה-3008.  

פיג'ו PEUGEOT 5008 – עיצוב חיצוני, מימדים

החזית קיבלה כעת 3 לדים דמויי טופרים של אריה, מימין ומשמאל, שהחליפו את הניב הבודד שהיה מכל צד בדור הקודם, והם מתכתבים היטב עם שלישיית הלד שבגופי התאורה שמעליהם.

בנוסף, הגריל העצום שביניהם כולל עיטורי קשקשים בצבע המרכב. בחלק התחתון של הפגוש גריל נוסף, מגלש מוכסף וכונסים בדפנות.

מכסה המנוע מורם באזור יחידות תאורת הלד הראשיות, עיצוב המזכיר את עיצובי המותג בעבר הרחוק (מי אמר 504?), ממש כמו הכיתוב והפונט עצמו של שם הדגם "5008" מעל ללוגו האריה המחודש.

מהצד חישוקי 19" נאים, חלונות כהים מאחור וגג במראה צף, עם קורה D מוכספת. על הדלתות ובתי הגלגלים מותקנים חיפויים שחורים, ועל הכנפיים הקדמיות מופיעים סמלי פיג'ו, כדי שעבור מי שעומד לצידכם ברמזור- לא יהיה ספק.

מאחור יחידות תאורה תלת מימדית- גם כאן עם מוטיב 3 הטופרים, גם כאן בפגוש השחור גימור בדמות פס מוכסף רוחבי, על הדלת האחורית אותיות פיג'ו וספרות -5008, החלון האחורי קעור בצדדיו, עליו מגב אחורי זעיר ולמעלה ספוילר גג.

העיצוב נאה עד מאד, הרמוני, וקצת מסתיר את מידות הדגם המכובדות – 4.79 מ' לאורך, 1.90 מ' לרוחב וגובה בן 1.74 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.90 מ'.

 

פיג'ו PEUGEOT 5008 – עיצוב פנימי, הנדסת אנוש ואיכות חומרים

תא הנוסעים המיוחד של ה-5008, I-cockpit, דומה עד זהה לזה שפגשנו גם ב-3008 שנבחנה כאן בעבר, וזה כולל חומרים אלסטיים ברובם הנותנים תחושה של חוסן ועמידות לצד איכות הרכבה טובה.

יש כאן משטחים של חומרים אפורים נאים מאד ונעימים למגע, הם ממוחזרים ומקפידים על קיימות, ומשטחי פלסטיק עם טקסטורות מיוחדות, וכשתאורת האווירה מונחת עליהם – ניתנת תחושה תלת מימדית מרהיבה; לוח המחוונים מחובר אל מסך המולטימדיה (10" נטו כל אחד), ויחד נוצר מסך פנורמי וקעור של 21".

המושבים בגרסה הגבוהה שאתנו (GT) עטופים בעור נאפה נעים ורך עם טקסטורות של מעוינים ותפירה בגוון מנוגד, הם ארגונומיים, כיאה ל-DNA של פיג'ו שכולל נוחות ברמה גבוהה, מהמסך ניתן לשלוט במידת ההידוק הצידי במותניים, הקדמיים מאווררים, מחוממים ובעלי 8 תוכניות עיסוי.

ההגה הרובוטריקי הקטן והמרובע ממוקם נמוך יחסית גם במנח הגבוה ביותר שלו, כשלוח המחוונים נצפה מעליו. לא בטוח שההגה לא יסתיר חלק מלוח המחוונים בחלק מפוזיציות המושב, וגם לפי גובה הנהג או הנהגת. מה שכן, גובה המרכב מאפשר ישיבה גבוהה יחסית.

הכפתורים שעל ההגה טוענים לזהות של מגע הנהג, ויופעלו רק כשיש כוונה להפעילם ולא בשוגג, ואכן נרשם מספר מצומצם של לחיצות לא רצוניות; מאחוריו גם נמצאים כפתורים לתפעול הגיר.

מתחת למסך הראשי נמצא מסך נוסף עם אייקונים המהווים קיצורי דרך לרוב פונקציות הרכב, לרבות מיזוג ברכב, עיסוי במושבים ועוד. הדבר מהווה פתרון נוח ומהיר בעת נהיגה, הגם שניתן לתכנן את סידורם של כפתורי הטאץ';

על הקונסולה המרכזית ישנם כמה כפתורים פיזיים, כולל גלגל נוח לתפעול של הווליום, תוכניות הנהיגה ועוד. משמאל למסך נמצא כפתור התפעול של ההילוכים, מיקום שתפקידו אולי לפנות מקום בקונסולה המרכזית, אך הוא לא מוצלח במיוחד, ותפעול ההילוכים לא מרגיש טבעי. 

בקונסולה הראשית יש מקומות אחסון גדולים, התא המרכזי (המקורר) בין המושבים, לצד תא גדול בקדמת הקונסולה- ושם גם שקעי טעינה ללא פתרון להשחלת כבל אל מעל למכסה הסגור, מה שאומר – הטענה ללא גישה לטלפון בעת נהיגה. אולי זה מכוון.

כשהמכסה סגור, המגרעת שמעליו המיועדת לטלפון נוסף לא מספיק עמוקה, וסביר שהטלפון יתעופף ברחבי תא הנוסעים עם הסיבוב הראשון.

בנוסף, יש כאן מחזיקי כוסות, תאים גדולים בדלתות מחזיק משקפיים למעלה ועוד. ניכרת תשומת לב מיוחדת לעניין האחסון.

---  

מאחור יש לא מעט מקום לרגלי ולראשי היושבים- הרבה בזכות מרכב ששומר על קו גג ישר,  וגם המרווח לכתפיים לא רע לשלושה מבוגרים. המושבים כאן נוחים למדי, ורק היושב האמצעי יגלה מרווח מעט מצומצם יותר ומושב צר יותר מחבריו בצדדים. למרגלותיו מדרגת הינע נמוכה.

בנוסף, יש כאן בקרת אקלים נפרדת, שלישית, שניתן לנטרל לחלוטין את תפקודה דרך המסך הראשי מלפנים. כמו כן – יש כאן שקעי טעינה וגם סוככי שמש נגללים בדלתות. 2 המושבים הקיצוניים גם מחוממים; 2 הגגות השקופים למעלה נותנים תחושה אוורירית.

---

יושבי השורה השלישית ישמחו בוודאי לגלות שמושבי השורה השניה, המתפצלים 40-20-40, יושבים על מסילה וגם זווית המשענת ניתנת להטיה, וכך אלו שבמושבי 6-7 יוכלו לקבל מעט יותר מקום לרגליים.

עדיין, השורה השלישית אידאלית בעיקר לילדים, וכשהם ישובים שם – לא נותר הרבה מקום לתא המטען (259 ליטרים בלבד). קיפול של השורה השלישית מאפשר תא מטען נדיב מאד, בקיבולת של 748 ליטרים, והמיפתח בגובה נכון ורחב. מתחת לרצפה מקום אחסון נוסף, גם לערכת ניפוח.

פיג'ו PEUGEOT 5008 – אבזור, מחיר

גרסת המיילד הייבריד של ה-5008 מגיע בשתי רמות גימור – Allure (209 אלפי שקלים) ו-GT הבכירה הנבחנת – שמחירה 229,000 שקלים.

מעבר למה שתואר עד כה, תקבלו ב-5008 מצלמות 360 עם מבט ממעוף הציפור, חיישני גשם ואורות, קישורים אלחוטיים לאנדרואיד ולאפל, כניסה והנעה ללא מפתח עם חיישן קרבה, משטח טעינה אלחוטית, קיפול חשמלי למראות הצד ועוד.

גרסת ה-GT הבכירה מוסיפה, מלבד הגג הפנורמי, מושבי העור בעלי התפעול החשמלי, הקירור והמסאז' ועוד פיצ'רים שתוארו, גם כניסה קלה למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלית עם מחוות רגל, תאורת אווירה ב-8 גוונים, תאורת לד פיקסל מלפנים, גג בצבע שחור ועוד.

פיג'ו PEUGEOT 5008 – בטיחות

ציון הבטיחות של הדגם הוא 3 מתוך 8. יש כאן 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב ומיקום בנתיב בעת הפעלת בקרת השיוט, בלימת חירום כולל בפני רכב דו גלגלי, זיהוי תמרורים, ניטור עייפות נהג, אור גבוה אוטומטי, התרעה על רכב בשטח מת ועוד.

פיג'ו PEUGEOT 5008 – מנוע, הנעה, צריכת דלק

המנוע שמשרת את גרסת המיילד הייבריד של ה-5008 הוא מנוע 1.2 ל' בן 3 צילינדרים מוגדש טורבו. ההספק שלו הוא 136 כ"ס, ויחד עם התגבור החשמלי ההספק המשולב עומד על 145 כ"ס.

אל המנועים משודכת תיבה דו מצמדית בת 6 הילוכים קדמיים, והתאוצה ל-100 קמ"ש מעמידה אורכת 11.3 שניות.

נתון צריכת הדלק הממוצעת המוצהר עומד על 16.94 ק"מ לליטר.

בפועל, נהיגה ששילבה הרבה מאד סגנונות נהיגה, כבישים ודרכים, חלקי נהיגה מאתגרים יותר ושיוט מאתגר הרבה פחות, הסתיימה בצריכה ממוצעת של 12.8 ק"מ לליטר.

פיג'ו PEUGEOT 5008 – נוסעים

המושבים בפיג'ו נוחים מאד, וגם הראות החוצה מצוינת: קו חלונות לא גבוה וגג גבוה יוצרים חלונות גבוהים, וטוב שכך- בטח ברכב משפחתי, ובמיוחד עבור השורות שמאחור.

הנדסת האנוש טובה משמעתית ממה שהיתה בעבר, אך עדיין היא לא מושלמת: אמנם מסך קיצורי הדרך אכן מקצר, אך למשל, עוצמת הקירור במזגן נעה על סקאלה ולא תמיד ניתן לדייק בפעם הראשונה את מה שתבקשו, וידית ההילוכים הקפיצית הזעירה רחוקה מדי משליחת יד אינטואיטיבית, למשל בצורך בשימוש אינטנסיבי בתמרוני חנייה צפויה.

הכפתורים שעל ההגה לא תמיד נוחים לתפעול – שילוב הטאץ' והלחיצה במשטחים המבריקים קיבל כאן ביקורת גם במכוניות אחרות השייכות ליצרנים אחרים, חלקן מיצרני יוקרה.

בעיר- כוח המנועים נעים, התגובה לדוושה נמרצת יחסית, במיוחד במצב ספורט, וסוללת המצלמות והחיישנים מסייעת. בידוד הרעשים טוב, ורק אם תגרמו למנוע להרים טורים- תזהו את גרגור המנוע התלת צילינדרי.

שיכוך המהמורות יוצא מן הכלל, ופיג'ו – בכל זאת פיג'ו – מגהצת את הפגמים בכביש, אלה שאנשי מע"צ השאירו אחריהם. כך גם במעבר מעל לפסי האטה, הרעדה או כביש מחורץ. ה-5008 היא בהחלט ממובילות הקטגוריה בתחום.

מחוץ לעיר רמת השקט נשמרת היטב, ובמהירות שיוט גבוהה מורגשת רק אוושת רוח קלה. שיכוך השברים בכביש מצוין גם כאן, ולמרות שהמתלים רכים, הם מרסנים באופן מספק גם נדנוד בכביש גלי.

כאן בא לידי ביטוי מיצוי של כוח המנוע(ים) – 145 סוסים ומעל ל-11 שניות ל-100 קמ"ש מספקים בהחלט לכל מי שמתנהל עם המשפחה באופן רגוע ונינוח, אולם המספרים רומזים, וגם מוכיחים בשטח, שזו לא מכונת תאוצות או עקיפות נמרצת, ויש להתנהל עם -5008 בהתאם: לנוע בנינוחות, לתכנן עקיפות, ובעיקר- לנסות להשיג שיאי חיסכון בדלק בכל עת.

כבר הבנתם שהכביש הדינאמי זה פחות העניין של הדגם, אמנם רמת האחיזה גבוהה, ההגה מתקשר (אך קל מדי) ועדיין תשמחו לגלות שיש כאן גינוני התנהגות כביש של יצרן שהמציא את ה-205GTI. יחד עם זאת, אין מספיק כוח מתחת לרגל כדי לצאת מהר מעיקול והעברות המשקל כאן בטוחות, אבל זה ממש לא הקטע של ה-5008; נהיגה נינוחה, שלווה, שקטה וחסכונית – דווקא כן.

 

פיג'ו PEUGEOT 5008 – מסכמים

ב-5008 ניתן למצוא את המרווח הפנימי ואת תא המטען הגדול שמשפחות גדולות, בנות 6 או 7 נפשות מחפשות, במיוחד במבחן 2 השורות האחוריות שהן יותר פרקטיות ממה שניתן לצפות.

לצד אלה – חובבי הטכנולוגיה ישמחו לגלות את המסך הגדול שמחבר את לוח המחוונים עם המולטימדיה, את מסך קיצורי הדרך בו ניתן לסדר את האייקונים לפי הטעם האישי, את ההפעלה הקולית ואת הגאדג'טים מסביב.

ה-5008 מתהדר בתא נוסעים מיוחד, העיצוב אוונגרדי, ואיכויות החומרים וההרכבה מצוינות.

הנדסת האנוש יכולה לעיתים לבלבל- בין אם בתפעול המסכים, או נוחות תפעול הכפתורים שמסביב.

העיצוב החיצוני נהדר ומאד מובחן מלא מעט מכוניות שבחלק מהמקרים הפכו דומות מדי זו לזו. יש בעיצוב לא מעט שיק, אלמנטים מעניינים כמו יחידות תאורת פיקסל מלפנים או תלת מימדיות מאחור, החזית המיוחדת וגם הקווים הנאים לאורך המרכב.

מנוע הבנזין מסתייע במנוע חשמלי זעיר ויחד נוצר כוח שיספק את רוב המטלות המשפחתיות, אך ל-5008 אין כל יומרות לספק אדרנלין ספורטיבי – למרות ההגה הקטן והספורטיבי למראה. ההספק והביצועים מיועדים לנסיעה שלווה ורגועה.

צריכת הדלק האמיתית גבוהה אמנם, ולא במעט, מזו המוצהרת, נאמר רק שנהיגה מעודנת יותר תצליח להוסיף טווח של לפחות קילומטר או שניים לכל ליטר בנזין.

ל-5008 יש לא מעט הצלחה בצ'ק-ליסט של הרכב המשפחתי, ובהינתן העובדה שהיא אחת ההיברידיות היחידות, גם אם מדובר בתוספת כוח זעירה בלבד, בקטגוריית מכוניות 7 הנוסעים במחירים של 200 פלוס, מדובר במתחרה מצוינת, שבהחלט צריך לבדוק לעומק.  

 

PEUGEOT 5008 GT MHEV

מחיר (₪) 228,990
אורך (מ') 4.79
רוחב (מ') 1.895
גובה (מ') 1.735
בסיס גלגלים (מ') 2.895
משקל עצמי (ק"ג) 1,625
נפח תא מטען (ל') כשכל המושבים בשימוש/ קיפול שורה שלישית / קיפול 2 שורות המושבים 259/748/1,815
מרווח גחון (ס"מ) 20.4
צריכת בנזין ממוצעת – ק"מ לליטר (מוצהר/ בפועל) 16.94 / 12.8
מנוע, נפח (סוג דלק, סמ"ק) בנזין , 1,200 
תצורת מנוע (מס' צילינדרים, תגבור חשמלי)

3, טורבו

מיילד הייבריד MHEV 48V
תיבת הילוכים, הנעה אוט' דו מצמדי 6, קדמית
הספק מנוע משולב (כ"ס) 145
מומנט - בנזין (קג"מ) 23.4
תאוצה 0-100 קמ"ש (שנ') 11.3
משך אחריות כללית (שנים / ק"מ – המוקדם מביניהם) 3 / 100,000

 

אודות המחבר

טל אבן

חי ונושם את ענף הרכב מילדות.

לשעבר מנהל המותגים אלפא רומיאו ויגואר ומנהל פיתוח עסקי בחברת ליסינג בינלאומית.

מזה 15 שנים בעלים של Even Better, המספקת שירותי ייעוץ, ליווי וקניינות בתהליכי רכישה של רכבי יוקרה וציי רכב לחברות.

מרצה בפורומים עסקיים שונים, מפרסם מאמרים מקצועיים בכתבי עת עסקיים, משמש כמנטור בתחומי אוטומוטיב ליזמים בסטארטאפ אקדמי, וכתב רכב ראשי בקבוצת גלגלים למעלה מעשור. 

רכבים למכירה

ירושלים

פיג'ו 5008 PREMIUM 2018

₪ 65,000
1,598 סמ"ק
150,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
מודיעין עילית

פיג'ו 5008 ACTIVE 2019

₪ 79,900
1,499 סמ"ק
148,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 5008 ACTIVE PACK 2022

₪ 80,000
1,199 סמ"ק
150,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 206+ URBAN 2012

₪ 15,000
1,360 סמ"ק
79,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 308SW SW ACTIVE 2018

₪ 22,000
1,199 סמ"ק
184,000 ק"מ
רביעית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 3008 PREMIUM PK 2014

₪ 24,000
1,598 סמ"ק
118,081 ק"מ
חמישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 208 ACCESS 2017

₪ 28,000
1,199 סמ"ק
120,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 508 ACTIVE 2015

₪ 29,999
1,598 סמ"ק
197,759 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 2008 ACTIVE GO 2018

₪ 34,900
1,199 סמ"ק
139,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 3008 ACTIVE 2018

₪ 54,900
1,598 סמ"ק
152,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
ירושלים

פיג'ו 2008 ACTIVE 2020

₪ 68,000
1,199 סמ"ק
144,819 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
חיפה

פיג'ו 3008 ACTIVE PACK 2021

₪ 68,000
1,199 סמ"ק
118,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
אזור

פיג'ו 2008 ACTIVE 2021

₪ 76,000
1,199 סמ"ק
91,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
אזור

פיג'ו 2008 ACTIVE 2021

₪ 76,000
1,199 סמ"ק
87,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
אזור

פיג'ו 3008 ACTIVE 2019

₪ 78,000
1,499 סמ"ק
135,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 3008 PREMIUM 2020

₪ 82,000
1,199 סמ"ק
65,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
נתניה

פיג'ו 3008 PREMIUM 2020

₪ 85,000
1,199 סמ"ק
33,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
קריית עקרון

פיג'ו 208 PREMIUM S 2023

₪ 89,000
1,199 סמ"ק
14,000 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 2008 ACTIVE 2022

₪ 89,900
1,199 סמ"ק
92,130 ק"מ
שניה
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר
באר טוביה

פיג'ו 3008 ACTIVE PACK 2021

₪ 99,000
1,499 סמ"ק
109,000 ק"מ
שלישית
פרטים נוספים
צ’אט עם המוכר